/ Lina /

Torsdag

 
Jag kom hem från Therese och Rut för en liten stund sedan där vi fikat på kaffe och överbliven saffransbulle. Om en stund ska jag ha pass men idag står jag bredvid och peppar för kroppen är inte alls i form för att delta ännu.  Tidigare var jag hos sjukgymnasten och eftersom jag fått ont igen efter behandlingen med TENS skippade vi den idag. Jag fick övningar och vi pratade lite om mitt arbete. Hon avrådde mig att gå från 0-100% och rekommenderade att jag istället succesivt trappar upp. Imorgon ska jag därför åter igen till vårdcentralen och träffa en läkare som förhoppningsvis kan sjukskriva mig 50% nästa vecka. Ett himla krångel eftersom patienter inte kan avbokas förrän jag har pappret i min hand. Orkar fan inte med det här längre. Även fast jag inte borde ha dåligt samvete har jag det gentemot jobbet. Helt galet egentligen men det är visst så jag fungerar..
 
Inatt och imorgon får vi värma varandra ordentligt. Nu har rörmockaren börjat riva ledningarna till gamla pannan för att kunna koppla in den nya och under den tiden kan vi förklarligt nog inte elda = inget varmvatten och ingen cirkulation till elementen. Det här kan vi dock stå ut med för det leder ju till något väldigt bra!