/ Hälsa och träning /

Framsteg

På gymmet med nya barfotaskorna på fötterna. Jag är jättenöjd men mina vader skriker av trötthet efter bara få minuters uppvärmning på löpbandet.
 
Den här dagen hoppade jag inte över mitt styrkepass för en skärgårdsdag. Passet gick bra och idag kände jag mig stark! Snart kan jag öka ytterligare ett par kg på både benböjen och marklyften. Det går framåt! På tisdagens CrossNature fick jag ett kvitto på att styrketräningen verkligen gjort mig starkare. Jämför jag med hur benen kändes i våras så var de mycket piggare nu och de drog inte på sig mjölksyra alls lika fort. Så härlig känsla! 
 
När jag kom hem låg hunden på golvet och sov och i soffan låg hussen och sov. Rod har så svårt att komma till ro när de sover i båten och han vet att det är jakt på G. Likaså inatt så det blev inte många timmars sammanhängande sömn för han gnällde och skulle bara upp och kissa. Och bada haha. Jäkla hund! De jagade inte många timmar för det var extremt mycket mygg. Olle visade ett foto på Rod där han har nosen full med dem, säkert 10 stycken. Usch! Olle tog bort dom hela tiden men bara han vände ryggen till en kort stund satt de där igen. Ja, jag hade nästintill dött om jag hade varit med. Efter min nära-döden-upplevelse i somras när jag fick hela benen fulla med bölder så får jag panik bara det är lite mygg. Vill aldrig aldrig mera få så där igen!!