/ Rod /

Mögel

Rod med en trut från dagens sjöfågeljakt
 
Jag laddar inför corepasset som börjar vid sju. Det är så himla roligt att ha pass i föreningen för alla är så glada och tacksamma över att Anna, Maria och jag gör att det överhuvudtaget finns någon gruppträning här ute på vischan. Närmast är annars Träningsverket i Sörping och det kostar multum. Helt sjuka priser men så är det när det inte finns någon stor konkurrent på samma ort! En lördag i november och december ska vi på träningsevent och det tror jag blir inspirerande. Och jobbigt! Det blir mycket träning på en dag men det är bara rooooligt! 
 
Som jag trodde blev det inget garderobsrens men jag har gjort något annat som behövdes, skurat väggarna och golvet i vårt snuskbadrum. Jag har ju berättat förut att det inte är tal om någon ventilation överhuvudtaget och att det ständigt är fuktigt där inne. Mögel på väggar och i skarvarna i plastmattan. Uäähhh! Stänger vi dörren efter vi duschat på kvällen så är det fortfarande imma på fönster och spegel på morgonen. Hade vi varit ägare till huset hade badrummet varit urblåst för längesen men så lätt är det tyvärr inte och vår hyresvärd valde ju att låta badrummet vara som det är trots att han blev rekommenderad att renovera det innan vi flyttade in. Jag vet inte om man kan kräva att han gör något åt ventilationen?! Mögel är ju knappast bra för hälsan.. 
 
Medan jag skrubbade väggar och golv och därefter städade resten av huset apporterade Rod trutar i skärgården. Oturligt nog skulle han apportera en som verkade död men som när han kom fram bet Rod. Vår lilla hund är ju inte den mest tuffa i psyket så han blev livrädd och vägrade apportera mera och det är inte likt honom. Han simmade ut till fåglarna men vände när det var dags att ta dom. Guppandet i vattnet gjorde väl att det såg ut som de levde. När Olle och Rod kom hem tränade vi ett par apporter i trädgården i förebyggande syfte och då gick det som tur var bra och nästa gång kastar han sig förhoppningsvis i vattnet och apporterar som han alltid gjort. Lilla hjärtat, det är inte lätt att vara en liten fjant ;-)