/ Lina /

Kalashelg

 
Vilken underbar helg jag haft med kalasnde men shit så trött jag är nu. Min kropp är helt skakig och jag tror det beror på att jag i stort sett bara ätit massa socker idag och inget nyttigt alls och det var samma visa igår. Då hade jag tjejerna här på middag och medan vi var här var grabbarna hos Karl-Adam och badade tunna. Hjärtat ovan är en av flera presenter jag fick av mina fina vänner. Det gjorde sig perfekt i hallfönstret och ger ett mysigt sken ifrån sig! 
 
Tårta med sockerkaksbotten och marrängtäcke
 
Idag har familjen varit här på kalas och jag har blivit överöst med fina presenter. Jag överöste i min tur mina gäster med godsaker. Tårta, kladdkaka med kokostoscatäcke och mandelkakor med saffranssmak. Tårtan är en gammal favorit mamma brukar göra vid födelsedagar och jag lyckades lika bra som henne måste jag säga ;-) Det blir så gott med det krispiga från marängen! 
 
Sätta på och stänga av stereon och snurra på volymsnurran kan roa denna killen i evigheter ;-) 
 
Rasmus var trött och lite blyg när han kom när det var så mycket nya ansikten men efter ett tag mjukande han. Tyvärr blev det inget lek och bus med Astrid för hon, Anna och Adis är sjuka och fick stanna hemma. Så tråkigt men det är sådant man får räkna med i dessa sjukdomstider. Det kan vara så att bacillerna spridit sig vidare för både Olle och Karin känner sig hängiga och Olle har sovit sedan gästerna gick hem. Jag känner mig heller inte helt bra men det är nog snarare på grund av en näringsfattig helg. Det är i alla fall vad jag vill tro för imorgon har jag semester och den dagen vill jag då inte byta ut mot en karensdag!! 
 
Jag är allt annat än sugen på mat men jag ska trots det fixa mig något med mycket proteiner som varit en bristvara i helgen. En tonfisksallad med kokta ägg och bönor får det nog bli! Det känns lagom lätt och dessutom gott :-)