/ Nära och kära /

Rasmus 1 år!

 
Igår hade vi en fantastisk dag, Rasmus 1-årsdag! Tänk att denna underbara lilla kille förgyllt våra liv i ett helt år. Från dag ett tog han mitt hjärta med storm och jag skulle kunna göra allt och lite till för honom! Det är verkligen mäktigt hur en så liten person kan göra så stort avtryck på så kort tid.  
 
 
Eftersom jag sov hos Emilie och Linus fick jag vara med och sjunga och gratta sötnosen på morgonen. Oj så förvånad han såg ut när vi kom in alla och sjöng för honom. Helt nyvaken och så go. Snacka om att han blev helt lyrisk över att mamma hade med sig ett fat med jordgubbar. Favoriten liksom. De äter han i ett nafs och man får hindra honom för att han bara lassar in bit efter bit innan han ens har hunnit tugga och svälja haha! Paketen var sådär intressanta att öppna men innehållena var desto bättre.
 
Under eftermiddagen kom släkten på vår sida och firade 1-åringen. Han blev bortskämd med massor fint och nu har han en jäkla massa nya leksaker. Att Rasmus var på sitt mest strålande humör gjorde dagen helt perfekt. Han röjde runt och ville mest pussas och hålla på med sakerna Rasmus syssling Victor lekte med. Det är så roligt att se att han redan i den här åldern har ett intresse för barn på ett annat sätt än för vuxna. 
 
Nedan följer en bildbomb från 1-årsdagen!
 
Nyvaken gladfis!
Jordgubbar på sängen var en hit ;)
Pappa är rooolig
Nya badleksakerna var också roliga
Svårt att veta vad man ska leka med :)
Ballonger såklart!
Sötast i världen!!!! 
Ballongerna var riktigt roliga att kasta iväg och sparka på!
Full koncentration
Stiliga 1-åringen. Något lång slips bara haha. Den fick vi stoppa in i byxorna!
Yeaaaah vad roligt det är med nya leksaker!! Här en låda med duplo från Emilie och min farmor och farfar.
Skojig sak!
Det syns vart Rasmus blåa ögon kommer ifrån ;) 
Rasmus med sin syssling Victor som han anföll med pussar ;) Här hjälper Victor till att öppna presenterna!
Av mormor och morfar fick Rasmus bland annat en cykelstol och givetvis en cykelhjälm.
Rasmus omringad av Ulrica, Daniel, Victor, Inger och Linus
Hallongrottor och bullar
Cakepops
Tårtan gick hem! Han gick loss på vindruvan först, sedan jordgubbarna och därefter resten. 
Mmmmm!
Leker med Victor
Sötnosen!!!
#1 / / Linda Blom:

Underbara bilder! Vad har du använt för objektiv här? : )

Svar: Tack snälla! På de översta "morgonbilderna" har jag använd Tamron 28-75mm f/2.8 tillsammans med den externa blixten. På resten har jag använt 50mm f/1.4 :-)
Lina

#2 / / Linda Blom:

Du får till det såpass bra med 50mm alltså : ) Tycker det är lite jobbigt, för man blir så låst inomhus med det objektivet. Ialla fall när man bor trångt : ) Haha

Svar: Ja, jag håller absolut med dig! Fotona är tagna hemma hos min syster och de har öppen planlösning och relativt stora ytor, då går det. Fast jag lovar dig, jag sitter klistrad mot väggen på typ varenda foto där Rasmus rör sig för att komma så långt ifrån som möjligt haha ;)
Lina

#3 / / Linda Blom:

Ja det låter som mig : ) För 50mm är ett uuuuunderbart objektiv!! Skall byta upp till 1,4 framöver : ) Vi har också öppen planlösning hemma, men ändå begränsat utrymme tyvärr.. Trist : )

Svar: Det gör du rätt i. 1,4 är underbart att fota med och det är det som sitter på kameran större delen av tiden :)
Lina