/ Lina /

Hälsporre

 
 
 
Natten till igår jobbade jag ett pass på Briva. Eftersom jag varit vaken 25 timmar när det var dags att åka hem åkte jag till mamma och pappa och sov. När mamma väckte mig ett par timmar senare hade hon hämtat en liten sötnos som följde med och väckte sin moster. Jag bad om en puss och sen var det kört, han hånglade upp mig gång på gång haha. Mysigt att pussas ;) Efter lite lek utomhus åkte jag vidare till Ikea där jag fick med mig lite smått och gott. I tisdags var jag en snabbis på stan för ett bankärende och då smet jag in på Gina Tricot för att se om rean hade något roligt att erbjuda. Det hade den, mjukisbyxorna ovan köpte jag för 99 kr. 
 
Idag strålar solen så jag ska ta på mig bikinin och lägga mig i solen. Någon promenad är det inte tal om. Jag är ganska säker på att jag fått hälsporre och det känns SKIT. Usch vad ledsen jag är för det! Hälsporre är en inflammation i bindvävsstråket som fäster i hälbenet. Prognosen är god men symptomen kan bli långvariga. Det positiva är väl att jag inte gått med det länge och kan söka hjälpa tidigt. En del kan jag göra själv för att få utläkning som stretchövningar flera gånger dagligen, undvika upphopp, löpning och långpromenader (j-vligt deprimerande), använda ordentliga skor med dämpning och stöd i hålfoten mm. Hälsporren är antagligen ett resultat av dåliga skor och överbelastning. Det konstiga är att det uppstått den period då jag tränat och rört mig som minst.
#1 / / Bella Davis - MODELL BLOGG:

Heellu :)
Hur är det med dig? kraam :)

Svar: Hejhej!Det är bra med mig! Kram
Lina