/ Lina /

Busfabriken

 
Igår åkte jag till Linköping för lördagsmys med Emilie och Rasmus. Linus skulle ut med ett par vänner en sista gång innan lilla bebisen kommer och då passade vi på att ses. Linus var förpassad att sova på soffan så jag tog hans plats. Mitt i natten kom Rasmus in till oss och imorse vaknade jag av varsamma små smekningar på kinden. Klockan var bara 6.30 men det kändes helt okej när det var det goa uppvaknandet. 
 
 
Efter frukost och lek åkte vi till Busfabriken och busade loss. Det var Rasmus första gång där men helt klart inte sista för han tyckte det var såå roligt. Jag med för den delen men jag var helt slut efteråt haha. Klättra, krypa, åka rutchkanor, hoppa studsmatta. Om och om och om igen. Jag trodde Rasmus skulle banga de stora rutchkanorna men han försökte mota bort mig och ville åka själv i dom efter ett par gånger haha. Det fick han dock inte för rutchkanorna är både branta och långa och man fick upp farten riktigt ordentligt. Lite starkare måste han alltså bli innan han får ta premiärturen själv. Vi avslutade besöket med pannkakaslunch och Rasmus somnade sedan gott i bilen på vägen hem. 
 
Nu är jag hemma igen och här är det fortsatt isgata på alla grusvägar. Den där efterlängtade promenaden får alltså vänta. Jag kanske tar och fixar morgondagens efterätt till vår nyårsmeny istället. Vi kommer att fira hemma hos Maria och Erik och det blir ett lugnt nyårsfirande.