/ Hem/inredning /

Inredningsdetaljer och Ullaredsfynd


Lampfot, lampskärm och blomkruka från Ullared


Även ljusstakarna är från Ulla men de köpte jag inte denna gång


Älskar mina gardiner från Ellos!


Triss i änglaburkar. Ännu inte fyllda med något men jag ska fylla dem med goda lösteer är tanken


Kruka från Ullared. 20 kronor tror jag den kostade. Bakom skymtar en fin ängel jag fått av Linda i klassen :)


Inflyttningspresent från mamma och pappa


Köksfönstret. Den fina ljusstaken fick jag av Frida och Emil. Jag har redan tröttnat på orkidéerna och ska köpa något mer grönt när de dör för jag borde lyckas ta livet av dom förr eller senare. Det brukar inte vara något större problem när det gäller kombinationen Lina och blommor. 

Inte mycket jul att tala om mer än några små tomtar men allt syns såklart inte. Ljusstaken står i andra köksfönstret och uppe på vitrinskåpet står mitt söta luciatåg från Lisa Larsson som jag fått av farmor och farfar. En ny julstjärna ska jag köpa till hallfönstret och adventsljusstaken ska jag fixa någon dag här framöver. Jag måste bara plocka tjock, grön mossa. Fatet blockljusen ska stå på är även det från Ullared.

Det här med julpynt hade nog varit annorlunda om det inte vore för att vi precis kommit iordning här hemma. Det fanns mängder med julgardiner i Ullared men jag hoppade det. Det får bli till nästa år istället och då blir det nog lite mera juligt över huvudtaget.
 

#1 / / Linda:

Vad fint ni har d=)...o kul o se att du hade ängeln framme=)...får hoppas d ordnar sig med vattenläckor o gud vet allt ni råkat ut för.Kraaam

#2 / / Marie:

Myyycket fiiiiint