/ Lina /

Lördag

Förut såg jag Nyheterna på tv4 och det känns ganska betryggande att inte befinna sig i Egypten. Bara dagarna efter vi kom hem började oroligheterna och nu har de tagit sig till Hurghada där vi var.



 

Den här blåsiga dagen har jag mest tagit det lugnt och njutit av att vara hemma. Jag åkte ner till Liljeberga det första jag gjorde imorse när jag vaknade. Hämtade tennisbollar då jag tvättat min döskitiga parkas idag och behövde det till torktumlingen. En tumling som tagit hela jäkla dagen! I Liljeberga blev jag bjuden på god frukost men även på en morgonpuss av Adele som var på myshumör. Hon riktigt tryckte upp mulen i ansiktet på mig innan hon skulle gå ut och andades på mig. Doften av hästmule är underbar! 



Under dagen var vi en sväng hos Håkan och hade lite skyttetävling. Jag tävlade mot Olles kompis och jag vann. Visserligen sköt vi med olika bössor men ändå :P Olle sköt efter mig på skojs skull med samma bössa och det skiljde faktiskt bara 3 mm på våra träffbilder. Inte illa pinkat!

Ikväll har vi myst framför tvn. Ätit rådjurssadel som var såå mör och god. Det, klyftpotatis och Olles goda kantarellsås. Imorgon blir det fortsatt häng i tvättstugan och tvätta kläder inför Karlstad. Packas ska också göras och den här gången ska stora väskan packas. Många dagar hemifrån..

#1 / / Linda:

Jag ska försöka liva upp dina dagar lite hoppas jag=)