/ Rod /

Följsamhet

  

Jag börjar måndagen och februaris sista dag med ett GRATTIS till Karin på födelsedagen. Himla söt tjej det där!
 
Rod och jag har varit ute på en morgonpromenad och det var en irriterad matte som till en början inte hittade något koppel. Hussen i huset har en förmåga att ta med sig kopplena och lägga dom på väldigt bra ställen där vi inte kan hitta dom. Så även idag så det var bara ut och gräva runt i hans bil. De två koppel vi brukar ha hittade jag inte, däremot Rods halvstryp + hans första koppel vi fick med från uppfödaren. Halvstrypet har varit borta en längre tid men nu är det åter hemma igen alltså. Vart de andra kopplena + halsband är återstår att se..

Hur som helst, ut på promenad kom vi och han är SÅ duktig. Sista biten hem när jag kopplade honom igen så gick jag sakta och stannade, sakta fram och stannade osv för att öva följsamet och det gick jättebra. Det är där vi haft störst problem innan. Han tappar helt fokus på oss, kontakten går förlorad och han drar iväg i sin egna lilla värld. Perfekt är det definitivt inte men vi är på helt rätt väg i alla fall. Känns så skönt för den period när Rod var "omöjlig" var jag så trött på honom vid promenaderna att jag inte ens ville gå ut med honom. Det kändes som vi inte kom någon vart men nu har uppenbarligen allt konsekventa arbete gett resultat.