/ Lina /

Släktkalas



Det blev en intensiv men väldigt trevlig eftermiddag/kväll hos Anna och Adis med hela klanen Kufver. Det blir lätt så med tre barn på 4, 6 och 8 år i sällskapet. Jocke och Adis axlade lekfarbror-rollen så det blev hyffsat lugnt på nedervåningen efter ett tag ;) Himla goa ungar i alla fall! Det var uppdukat en hel buffé med gott. Saffranscheescake, kladdkaka, fruktsallad och lussekatter och innan fikan fick vi glögg och pepparkakor. Inte dåligt! Hela registret gick ner så magen var ganska full om man säger så..



Nu har jag precis slagit mig ner i sängen och ska efter jag bloggat färdigt bläddra igenom vår/sommar katalogerna som kommit med posten. Det dröjer ett tag dit men det är för det lika härligt att kika igenom potentiella plagg att bära i vår och sommar. Kanske kan vara så att sommarplagg kan bli användbart tidigare än så också...



Imorgon har jag dagen planerad till punkt och pricka. Morgonpromenad med Karin, stallet, hem för tvätt och städ och slutligen en slapp kväll i sängen framför tvn. Snart snart snart är det istället slapp i NYA soffan framför tvn i vårat vardagsrum!! Kommer dock sakna att ha tv i sovrummet för det är rätt skönt att bara slötitta lite innan sovdags. Tyvärr blir det nog så att en ny garderob kommer placeras där den gamla stod som fick ta en stor smäll vid vattenläcken. Det innebär att soffan förmodigen inte kommer att få plats så vi kan ha tv-bänken där den är nu med fina fondväggen där den passar perfekt. Det blir säkert bra på det andra sättet också men det är så tråkigt när man tänkt sig på ett sätt och det inte blir så. Jag missbedömde när jag mätte och tänkte inte alls på att elementen gör att soffan inte kan stå helt mot väggen. Vardagsrummet är ju ett vardagsrum i ett ganska så litet, men ack så mysigt, format..

#1 / / Emilie:

Ja vill du hjälpa mig så vore det skitbra. Måste ju ha rätt borstar, färg på sminket osv.. På måndag kör vi på en dejt.. kanon! Du kan ju komma på morgonen om du orkar? :)