/ Tandhygieniststudier /

Projektet

Då var projektet genomfört och det gick bra. Tyvärr var det lite dålig tajming att barnen precis skulle äta mellis när vi höll föredraget vilket gjorde föräldrarna ganska upptagna med att hjälpa sina barn. Trots det verkade budskapet gå fram för de ställde följdfrågor efteråt till det vi pratat om och de flesta verkade uppskatta att vi kom dit. Nu ska hela projektet skrivas ner i ord, hur vi gått tillväga, hur det gick osv och det ska jag sitta med imorgon.

Rod var hos mormor och morfar under dagen och honom har det nog inte gått någon nöd på. Han trivdes nog rätt bra där hemma :) Mamma var ute med honom 1 h och 15 min och Pappa i 30 min. I koppel. Imponerande för vi kämpar fortfarande med koppelträningen och det är allt annat än lätt med den jaktinstinkt vår lilla plutt har. Inte är det lättare nu när han börjar bli könsmogen. Bara att tappert kämpa på även om jag ärligt kan säga att jag är skittrött på det.

Slutbabblat om det. Nu ska här lagas mat, chili con carne. Mums!
#1 / / Malin:

Hej!



Tænkte høra lite med dig om hur nøjd du ær med din Canon kamera? Visst bytte du væl från Olympus till Canon? Har læst din blogg i "hemlighet" længe utan att kommentera men har før mig att jag sett en Olympus fladdra førbi :)



Jag ær på væg att byta ut min E520 eftersom jag inte ær nøjd med bilderna och tycker att den ær før långsam vad gæller navigering. Funderar på att køpa en Canon Eos 550 istællet, men ær lite tveksam eftersom den inte har bildstabilisator i huset - något som ju Olympusen har. Ær det något du upplevt som negativt? Stabilisator finns ju annars i de flesta objektiv, æven om de ær lite mer kostsamma.



Hoppas du har lust att hjælpa mig med mina kamerabryderier :)

#2 / / Lina:

Hej Malin!



Jag har bara gott att säga om Canon och ångrar inte en sekund att jag bytt från Olympus till Canon. Precis som du skriver finns ju oftast bildstabilisator i objektiven. Jag kan inte svara på skillnaden husen emellan då den Olumpys jag hade inte hade bildstabilisator men jag



Canon har svensk meny vilket jag uppskattar när man ska navigera runt i kameran. Bruksanvisningen finns även den på svenska och hela kameran är lättare att hantera och ställa in manuellt. Det finns dessutom ett mycket bättre utbud med objektiv. Så löp och köp ;)