/ Pållarna /

Lugn första dag

Idag blev det en ganska lugn dag för Flame. Jag borstade och myste med henne och sedan gick vi en promenad i klätterbacken. Vi blev nog lika andfådda båda två hehe. Imorgon tänkte jag rida en liten sväng och prova Barefoot-sadeln, som är bomlös, på henne. Jag fick med en dressyrsadel men den är för tillfället lite trång av förklarliga skäl ;)
Louise, Flames ägare, och hennes kompis var förbi idag också och kikade hur Flame kommer bo och hon verkade väldigt nöjd. Nästa vecka kommer hon ut igen så vi kan fixa med kontrakt. Allt gick ju väldigt fort från det att vi fick nys om Flame till att hon kom hem.



I eftermiddag har Karin, Ingegerd och jag varit i Ingelsta. Först var vi förbi Grizzly där jag köpte en ny säck valpfoder till skrutten och därefter åkte vi till City Gross som har en häst-hörna. Jag är på jakt efter jodphurs och hittade ett par från Mountain Horse. Nästa lagom men i minsta laget med en extra strumpa så det blev inget köp för strl 37 var slut. Jakten går vidare..

#1 / / Karin:

Och jag har tjuvböjt på din lilla Flamma på banan, från backen. När jag hade jobbat Canela och de hade fått sitt lilla kvällsmål så tyckte jag hon såg ut att vilja hitta på nåt. Så vi kom fram och ner några varv, fick beröm och sedan ut till kompisarna! Nya blå hinken fungerade utmärkt att äta i också, väldigt god mat..mums mums. Hälsningar från Liljeberga

#2 / / Lina:

Tjuva på du ;) Lite hjälp på traven tackar vi inte nej till. Den lilla damen verkar ju arbetsvillig och blir nog bara nöjd och glad av att få arbeta och tänka mer än en gång varje dag :)