/ Pållarna /

Underbara varelser

Innan jag tog in Zadir idag gick jag ut i hagen med kameran och förevigade hästarna i vårt fina vinterlandskap. Det är inte en lätt uppgift att fota tre hästar som inte riktigt förstår att dom ska göra sig fina på kort ;) Att den som håller i kameran inte är helt haj på inställningarna kanske också spelar in :P En fotokurs står högt på min vilja-göra-lista.

Efter jag fotat tog jag in Zadir och ryktade av honom och myste i stallet. Idag arbetade jag honom från marken och det gick helt klart över förväntan. Han slappnade av, böjde sig och kom ner fint samt gjorde slutor i båda varven. Jag fick honom till och med att trava långsamt och böja sig och komma ner samtidigt som jag gick bredvid.
Jag har känt mig väldigt osäker i den Akademiska ridkonsten just för att jag inte har sysslat med det så mycket. Idag valde jag dock att lyssna på vad Karin sagt och tro på mig själv. Det gör inget om det inte är perfekt hela tiden. Jag ställde inga krav på varken mig själv eller Zadir. Det fick bli som det blev och det blev ju faktiskt riktigt bra :)


Tre små skruttar


Fina Canela


Pienka och Canela bakom Zadirs gos rumpa ;)


Söt-mule, min favoritbild


Zadir och Canela


Pienka sötnos

#1 / / Louise:

Den där bilden på mulen var riktigt läcker! :D

Rickard klarade sig med en stukning tack och lov, dock visste de inte hur det stod till med hans ledband pga. svullnaden så han får nog åka in dit igen, men det är nog bara en stukning.

Kramar!

#2 / / Hanna:

Vilka fina bilder :)

#3 / / Karin:

åh mina fina hästar. Härliga bilder! Du är bra Lina tänk på det. Kram!!