/ Tandhygieniststudier /

Karlstad

Då var man åter igen i Karlstad och eftermiddagen har bestått av en väldigt intressant föreläsning i kariologi. Läraren vi har i den här kursen är helt klart bästa föresläsaren och det är tacksamt att vi har henne eftersom det är så pass svårt. Fördjupning i kariologi och parodontit samt grundläggande farmakologi.

Johanna och jag åkte hem hit efter skolan. Fixade lite kvällsmat och matlåda till morgondagen och därefter satte vi oss med första frågan i tema a. Den är så gott som besvarad, behövs bara lite finjustering. Så duktiga så :)

Imorgon är det skola 8.30-17. Lång dag men det här är verkligen intressant så jag ska nog kunna ha huvudet på skaft hela dagen. Johanna och jag har även planerat lite plugg efter skolan så våra hjärnor får gå på högvarv hela dagen men det ska de la klara av haha! De är ju utvilade efter ett långt sommaruppehåll :P

Nu: Fångarna på fortet och en kopp te!

#1 / / Louise:

Vad typiskt, jag jobbar både imorgon och på onsdag.. Så jag går väl helt enkelt luncha med er nästa gång ni är i Karlstad! :) Vem hade ni som föreläsare idag, Gunn? Har ni haft hon Nina något än förresten? Även fast det ska bli skönt med några månader till utan plugg så känns det faktiskt lite tomt att inte börja nu till hösten, blev lite småsugen nu när du skrev att ni ska fördjupa er inom kariologi m.m. Det ska bli riktigt roligt att läsa om det om ett år, även fast det antagligen kommer bli svårt. Saknar dig och de andra, du får hälsa dem så mycket från mig! :D Kramar!

#2 / / Emilie:

Vad duktig du är!!!! Hoppas allt går bra idag på din långa skoldag :) Själv ska jag jobba långpass på din sko 10-20.. Kommer du och hämtar skorna efter du varit i Karlstad? :P

Pussss